vissa förnekar...

Hittade en text i en kommentar på en blogg... om det där med att vissa förnekar att de blir äldre.
Inte som jag .... för jag blir inte äldre.
Detta var ett sätt att se på det:

"En tokig tant har flyttat in. Nej inte med mitt medgivande och inte betalar hon hyra heller. Hon bara finns där!
Hon verkar lida av spegelmani, vilket är något jag aldrig hört talas om, utom när det gäller tonåringar.

Hur som helst. När jag går till spegeln för att måla mig ställer sig den där tokiga tanten framför mig! Där står hon med sitt rynkiga ansikte och ansats till dubbelhaka och med bilringar runt midjan och vägrar att fl
ytta på sig.
Jag har skrikit åt henne att gå sin väg men hon skriker bara tillbaka. Det blir hon inte vackrare av
.

Hon ger sig på min garderob också, och ändrar mina kläder. Jag har en midja, har fått många komplimanger under åren, men hon syr in kläderna så de stretar förfärligt när jag försöker tränga mig i dem.

Mina papper kastar hon bort och flyttar på allt tills ingenting finns där jag vet jag placerade det. Hon köper hem kakor och snask, vilket hon inte borde göra eftersom hon verkar ha problem med vikten. Jag kan unna mig lite emellanåt, men det verkar som hon glufsar i sig det mesta.

Jag har för vana att ha en flaska vin i kylen för det är så nyttigt att ta ett glas till maten. Nästa morgon är flaskan ofta tom, så hon har problem på det området också.

När jag är i en affär och försöker be om kläder i min storlek tittar expediten konstigt på mig. Tanten hade tydligen varit där också. När jag till slut fick på mig ett snyggt svart litet nummer och gick till spegeln är det samma visa; tanten ställde sig framför mig och hade satt på sig en likadan klänning. Behöver jag säga att hon såg mer än löjlig ut i den!!!

Hon har konstrat med telefonen också så den sällan ringer och telefonsvararen tar inte emot några meddelanden. Jag vet ju att jag är ganska populär. Det har jag alltid varit.
Men sedan tanten flyttade in hör jag sällan av någon. När jag tittar på tv har hon varit framme och gjort bilden suddig och skruvat ner volymen så jag knappt kan höra om jag inte skruvar upp den.

På sistone har hon roat sig med att knöla till madrassen, så när jag vaknar känner jag mig stel och har ont både här och där.
Jag vet att jag alltid ansetts som en sällskapsmänniska, ganska spirituell faktiskt. Men den där gamla tanten har tydligen sprungit runt och pratat med vänner och bekanta, till och med i affärerna häromkring. De får alla så bråttom när de ser mig. Om jag vill småprata så mumlar de ofta något i stil med: Jaja, det där har du redan berättat. Hörudu, förlåt mig, men jag måste springa.

Vad ska jag ta mig till? Om det är någon som vet varifrån tanten kom, var snäll och meddela mig snarast. För om jag inte blir av med henne, då måste jag nog tänka på att flytta....... "

Kommentarer
Postat av: The librarian

Ojojoj... Asg!

2010-05-05 @ 21:24:39
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0