patriot....???

Hmm....
Det pågår ett VM... ett hockey-VM...
Som man inte hör ett skvatt om... inte i de kretsat jag rört mig i de senaste dagarna alla fall.
Vi var några som diskuterade detta innan det drog igång... och vi kunde konstatera att intresset är NOLL, totalt. Och då är vi som diskuterade i vanliga fall sportintresserade och följer mer än gärna Sverige...
Men just hockeyVM är totalt ointressant...
Skälen var många... en av dom är att NHLproffsen tackar nej. Vilket man kan förstå. Men den diskussionen går jag inte in på, jag förstår dom.

Insåg alla fall att det pågår ett VM när jag råkade zappa förbi TV6 och ser Sverige spela mot Frankrike och kommentatorn säger att Sverige leder med 3-0 och mer än halva matchen är kvar...
Sladdar in på expressen.se för att lite nyfiket se hur det gått för Sverige, om vi vunnit några andra matcher och i så fall om det är slutspel på G.
Och DÅ dyker det upp igen.. och jag få kvitto på att intresset är lågt... för det var INTE helt lätt att hitta information om VM....
Till slut så... och jag ser att Sverige har spelat mot Norge och vann med 5-2 och det var enda matchen så långt. I skrivande stund spelar vi mot Frankrike, vi leder med 3-1 och det är 13 minuter kvar av tredje perioden. Vi har även Tjeckien med i vår grupp och de förlorade visst mot Norge med 2-3....
SÅ .. nu har jag rapporterat tillräckligt...
OM det nu inte blir så att det blir en finalmatch där Sverige bjuder upp till motstånd....
(och JA... mannen på bilden spelat .... så hade nog intresset varit lite större...;))

och i så fall ska jag se den med LL....
Ja.. vaddå...?? Måste ju liva upp matchen på NÅGOT sätt... *fniss*

HEJA HEJA.....

Kommentarer
Postat av: The librarian

Asg! Kom igen bara!

2010-05-13 @ 11:15:43
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0