I KOtt sällskap....

Lördag nalkades.
Och jag hade sen tidigare förvarnat min goa LL om att vi skulle dyka upp framåt eftermiddagen för lite grillat och gott sällskap.
Dagen rann iväg och ett tu tre fann jag mig själv och Dotra till slut i bilen på väg.
Efter diverse gratulationer och en tur på stadens gator så....

Som sagt... I gott sällskap händer all möjligt.
Förutom att Dotra gjorde sitt bästa att dressera liten Varg (ska tillägga att han faktiskt lärde sig Brygga av henne), jag själv knöt upp knutar (även om Varg mest av allt tyckte det var skojsigt att rulla runt i gräset när jag ville han skulle gå genom öglan), liten Varg gjorde ALLA trix han kunde UTAN kommando för att få godiset som Dotra höll i sin hand (körde liksom hela raddan och hoppades på att träffa rätt NÅN gång när hon sa "Brygga"), kubbspelande (JA, de vann.. men bara för att... att... att hmm... de vann...) så kan man ALLTID lita på att LL bidrar generöst till underhållningen....

Kvällens höjdpunk blev HELT klart när vi under sommarkryssande satt oss ner i soffan, LL ska just stänga ytterdörren men stelnar till och ser allmänt förvirrad ut... Hon tittar på oss 3 (Stora Varg, Dotra och mig...) som sitter i soffan och utbrister...
- Vems telefon är det som ringer...?
Jag ser häpet på henne.... för inte hör jag nån ringsignal. Det enda som JAG kan höra är Linda Bengtzing tjattrande på TV.n och Dotras godissmask....
- Det är nån mobil som vibrerar sådär som när det är ljudlöst på....
Jag hör fortfarande inget... och säger:
- Det är inte min för jag har ljudet på på min...
- Det har jag också, säger Dotra.
Varpå Stora Vargen reser sig, lite osäker på om det är hans.
- Hmm.. kan det vara min? säger han och går ut...
LL följer efter... till slut hör jag Stora Vargen utbrista:
- Men du... det är KOSSORNA som RÅMAR juh....

Ja jisses...
Kan säga att detta blev på direkten föremål för FBstatusar och diverse KOmmentarer kring detta. Asgarvet ljöd i stugan... från oss alla.
Det måste sett vansinnigt kul ut när jag och LL sitter 1,5 meter från varandra med mobilerna i högsta hugg och konverserar via FB... och fnittrar HÖGT när vi KOmmit på en bra KOmmentar....
och jag ser det så här... vi har det ju dubbelt så kul.... eftersom vi har förmågan att umgås live OCH digitalt liksom samtidigt... och ha hysteriskt kul. Sen DELAR vi ju även det kuliga med våra övriga vänner vilket JAG ser som ytterst omtänksamt!!!

Söndag har kommit...
Imorgon ÄNTLIGEN måndag igen...

TACK LL med familj för ni gjorde min helg!!


Kommentarer
Postat av: The Librarian

Underbara, goa, goa, FrkU! VI tackar! Och JA, hysteriskt kul var det! Stor varg gjorde ju också sitt bästa för att bidra till underhållningen genom att hålla upp stor handskhand alldeles stilla utanför fönstret... Han TRODDE vi skulle bli lite FÖR rädda om han höll upp en yxa som han tänkt från början!! asg



Det här måste vi göra om många ¨gånger i sommar KOsta vad det KOsta vill... :-D

2010-05-23 @ 20:44:03
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0