Halt ....

mm... min pärla.. bidde halt...
det liksom började pysa.... snyft...

Skulle ut och sola... kör iväg som vanligt... laddar hela vägen. Ut ur bilen, upp med bagageluckan, ur med solstol, ner med luckan igen. Det är då jag hör det... pysandet... och ser mig lite omkring, funderandes vart det kommer från...
Tills jag konstaterar att det är från mitt ena bakhjul det pyser.... från en söndertorkad och trasig ventil, som spruckit... gaaaaaaaaaaah...
Fick panik... det är en bit hem, det är tokvarmt, bilen är väldigt trångt parkerad... det kommer INTE gå att byta hjul här...
Såg hela min helg bara försvinna liksom... en bil på reservdäck... jag som har massa att greja med, skulle hämta Dotra bland annat (dit är det 110-sträcka....)
Suck...
Dock fick jag försäkran om, att om det bara pös så skulle jag ta mig hem, men undvik motorvägen.

Sagt och gjort, kollade bagaget och ser att domkraft och däck låg tryggt däri så jag åtminstone kunde byta däcket och ha NÅNTING att köra på, slänger mig in i bilen igen och tar mig snabbt från parkeringen igen. Inser ju att varje minut är tokviktig om jag ska hinna hem innan däcket är platt... och pärlan blir halt... Lyckas få grönt direkt vid det enda rödljuset jag måste passera.

Måste säga att det var bland det jobbigaste jag har gjort. Jag var så nervös och så rädd hela vägen hem, att jag skakade, hjärtat rusade och jag bara bad om att få komma hem innan däcket var platt. Jag visste ju inte vad som väntade mig om det faktiskt blev platt, och att bli stående längs vägen nånstans skrämde mig... Fy... det var längesedan jag kände sån rädsla...

Hem kom jag, men det var inte mer heller.
Däcket var mycket platt när jag kom ur bilen hemma på parkeringen.
Jag andades ut, för nu var Pärlan alla fall hemma.

Och... nästa glädje kom när däcket skulle bytas och det visar sig att "reservdäcket" inte ÄR ett RESERVdäck, utan ett VANLIGT däck... HURRA!!! Jag KAN alltså köra bilen som vanligt.... och BEHÖVER inte skaffa ett nytt däck... just nu...
YAY!!!!
Nöjd blev jag...

Ligger just nu till säng efter att ha avnjutit underbar middag tillsammans med Dotra och Systra med man på uteserveringen på en av stadens krogar. De var mycket nöjda med mat, och vi drack gott vin och Mojitos.... Dotra fjäskade till sig en Panacotta osså.... snyggt...

Natti alla....

Jag försöker så gott jag kan... på de sätt som jag tror är rätt... för mig...

TMD...

Kommentarer
Postat av: BB

Du är en AMATÖR!!! Vem hjälper dej hemma på gården att byta däck??? Granngubben med kalaskula och cigarett i munhörnet(vet inte hur man stavar till munjipa). På stranden hade du alla chanser att välja musklig snygging...och titta på när det görs :)

Ttttttt...

2010-07-13 @ 10:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0