Propp

Mitt hem är inte modernt på alla sätt. Jag har ett old-fashioned proppskåp.
Ni vet ett sånt där med smältproppar där en liten röd knapp poppar ut om proppen går sönder.

Detta hände här imorse.
Med ens slog det mig....
Är det ett tecken?
Med tanke på hur min senaste tid känts... Att det är dags att släcka proppen och starta om, sätta i en helt ny, starta om totalt?
Kanske det vore bäst... Men vad innebär det?
Det är mycket med mitt liv som jag vill ha kvar.
Men det är mycket med mitt liv som är så fed up med och som jag gladeligen kan gräva ner nånstans.
Tanken slår mig varje dag.
Problemet är att jag inte vet hur jag ska göra.

Tänk om det bara slängs och sen kommer det inget nytt??
Att this was it liksom....? Att detta verkligen är så som jag ska ha det??
Hur vet jag det?
Dte vet jag inte, och kommer aldrig att få veta i förhand heller.
Det är väl bara att köra....

MEN.. jag är så trött på att behöva köra....
Vill ha allt som lovats mig....
Men tron är borta faktiskt....
Nånting har fått det att verka som att jag är nån man kan spela med lite hur som helst, det är inte så noga liksom.
Mina ord inte så viktiga... mina känslor inte så betydande.

För jag finns ju ändå... alltid...

Men inte längre...
Det är dags för mig att ställa mig rakryggad.
För JAG tar tillbaka mitt värde... min värdighet....
JAG är värdefull.. JAG borde inte behandlas hur som helst... JAG borde vara den som...

TMD


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ja, kan nog va bättre att byta ut en propp än att bara ha en sån där knapp man bara trycker in så fort den går...men det gäller att byta RÄTT propp. Då kan det va bra med hjälpverktyg...typ dina vänner :)

2010-02-28 @ 12:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0