Morgonstund

Morgonstund sägs ha guld i mun.
Men det kan också vara cognac...

Helgen är över och jag tackar min saliga ande att jag inte är i sämre skick än jag är.
Summan av det hela är HELT otroligt nog BARA trötthet...
Med tanke på intaget borde det vara HELT annat.

Fredag - rött vin, chatt, surr.... säng SEEEEENT....
Lördag - upp tidigt (sömnlös)... jobb....fix... och sen ringde BB och undra om jag ville hänga på dom på krogen. SJÄLVKLART blev det så.... höll mig till EN sort under kvällen och slutade just intagandet tidigt.... och hamnade hemma tidigt också, på morgonen... lite efter fyra landade huvudet på kudden...
Söndag - rise and shine tidigt... som vanligt fann in sömnen speciellt mycket i mig... tror att fyra timmar totalt var vad jag fick ihop.
SEN... var det dags. Mötte upp resten av co-workarna för ett event...
Jag valde cider som välkomstdrink och var fast besluten att jag skulle köra hem sen....
Men... det hände något sen, vet inte vad.... KAN vara champangen som sen intogs och jag självklart inte lät bli.... Sen blev det en kall öl till racet, för att sen växla till rött guld under middagen (som för övrigt intogs ur en låda till sjöss)
Det hela slutade sen med shot Fernet, Bacardi-drinkar, fler Fernet, cognac och öl.

Det dansades... och sen efterfestades det SÅKLART....
Cognac var det enda som fanns att tillgå...
så.... det fick bli så.
Klockan fyra måndag morgon var jag hemma... UTAN bil...
Klockan sju ringde klockan... dags för jobb... 

TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men, med ett gäng koppar kaffe så blev det HELT ok till slut....
OCH jag måste faktiskt stoltsera med att undertecknat var den ENDA av oss som befann sig på efterfesten som infann sig på jobbet i korrekt tid.... :)

MEN, så HEJDLÖST kul jag hade... underbara personer...
Konstigt nog flöt engelskan bara bättre och bättre ju längre kvällen led....
Märkligt....

NU... ska det vara VÄLDIGT lugnt ett tag.... OCH jag ska i säng TIDIGT idag....

Kostar att ligga på topp...

Kommentarer
Postat av: The Librarian

Fniss... Som det kan bli...

2010-08-09 @ 19:03:21
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0