Late night....

Hamnade på golvet.
Med papper... och en blyertspenna.
tecknade...
Sällskap... ett glas rött, papper, blyerts och musik.
Jag tecknar VÄLDIGT sällan, typ aldrig...
Men infallet kom. Lät pennan, handen styra, tänkte inte.
Låg där på mage, i ljusskenet, och lät det bara komma.
Det blev texter, bilder och abstrakta figurer, som växte fram, från inom mig.

Dessa ark är borta, göms.
Jag har ingen talang för att rita snyggt, men nånting i mig får det att klia i fingrarna, och jag lyssnar, låter det flöda. Det hjälper för stunden, ETT sätt att få ur mig känslor.

Och jag måste säga, att ikväll... insåg jag lite.
Insåg saker... som kommer att tas tag i....
Insåg... att.. jag faktiskt har mer makt än jag tror... och det är dags att agera... så det inte går till spillo... för tro mig.. jag vet att jag kan när det gäller en del av det....
Nu måste jag bara hitta rätt, och jag har de första nycklarna till det.
Nycklar som är mig nära...

Let a new chapter begin....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0