Settling...

WOW!
Den senaste tiden har varit sjukt turbulent...
På många många sätt.
Saker har rörts upp till ytan... kanske inte som jag tänkt mig, men de kom upp, oundvikligt.
Smärtan var enorm och jag gjorde det som jag kände krävdes, trots protester från en del nära mig. Uppskattar och förstår deras tankegång, men this is me.... I take the fall... lättast så.
Kalla mig feg, svag... men så här blev det bäst...
Stormen har lagt sig lite även om smärta och taggen gör sig påmind.

Men det rensades och det var det viktiga.
Nästa storm väntar ännu.
Vet inte hur den kommera att mottagas, men jag försöker låta det vara så länge.

Relationer är svåra, ALLA relationer.
Handlar definitivt inte bara om kärleksrelationer. Alla relationer man har är olika.
Man kan anse sig ha många vänner, men vissa vänner delar man ALLT med, vissa vänner delar man vissa saker med och med andra vänner helt andra saker.
Vissa vänner kan man tramsa sig totalt skrattkrampig med och åt och samtidigt veta att de skämten definitivt INTE går hem hos en annan vän.
Vissa personer vet man att man alltid kommer att ha i sitt liv, vissa bara passerar.
Vissa fann inte den plats som kanske var tänkt ett tag men kan trots det hitta och vilja ha en plats i ens liv, en person som berört och berör.

MEN ... en sak som alltid kommer visa sig och har visat sig... är... vilka som är ens RIKTIGA vänner.
Vem som verkligen är på min sida.. bryr sig om mig... och är min vän.
Vilka som är här i ur och skur....

Jag är på väg att landa lite igen.. efter en turbulent tid, som jag dragit en del lärdom av.
Tydlighet är en av dom....
att JAG är viktigast är en annan....

Oavsett.. så är jag tacksam över att ha så många underbara människor i mitt liv... även de som sårat mig, för de har lärt mig något... och lämnat avtryck...

Puss på er alla....!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0