En grön helg

Då var det söndag då, kvällen har lagt sig och solen har valt att lägga sig till ro.

Helgen har gått i grönt, lite kul.
Fredagen inledde egentligen allt, med min jakt på grönt.
Tog mig till grannstaden och gav deras köpcentra en chans att ge mig grönt.
Men inte då... jag ville ju ha GRÖNT, inte mintgrönt, turkost eller militärgrönt.

Hämtade upp LL på vägen hem.. för att få lite tröst i mitt letande.
Passade även på att återuppleva en annan sak, fast på ett nytt sätt. Måste säga att det kändes väldigt lättande liksom. Dessutom hittade jag alldeles själv!!!!

Jakten på grönt fortsatte på lördagen, staden fick en chans igen. Och till slut, till SLUUT hittade jag något som fungerade... HURRAY!!!
Hade även rotat fram lite blingbling och hade ju en back-up outfit om det inte skulle hittas rätt.
Det hela blev rätt ok måste jag säga...


Eftermiddagen startade med buller och bång vid fyrasnåret.
Alla gröna samlades och det blev ett livat gäng.


Det var matlagning som stod på schemat.
Tänk er detta:
40 personer, i alla åldrar, alla med något grönt, allt från klädsel till scarves, hatt och örhäng.
4 grupper á 10 st med varsitt ansvarområde (dukning, förrätt, varmrätt och efterrätt).
ETT kök, ETT köksbord....
ALLA jobbar samtidigt...
men kreativiteten var hög, vi löste det genom att förvandla gymmet till förrättsmakeri, funkisrummet till skära-sallad-rummet.
40 personer som lagar en trerätters.... TILLSAMMANS...
Det visade bara en sak... samarbetsförmågan är suverän...

Maten blev supergod, och avnjöts mellan diverse andra aktiviteter som lite frågesport, sångframträdande, såskadetlåta-lekar och mycket prat.
Allt gick i tecknet GRÖNT....
För att fira in VÅREN såklart....

Vissa av oss förlänga kvällen med att besöka ett av stadens uteställen.
Det svängdes lite lurviga och det var en mycket trött FrkU som tassade hem och kröp till sängs och slocknade som ett litet ljus.
Det var en låååååång dag...

MEN jag är glad, och MYCKET tacksam att Borat Brinks gröna klädsel INTE uppenbarade sig igen...
Räckte med chocken i onsdags.... Tack Borat Brink... tack... eller något....

Kommentarer
Postat av: The librarian

:-) woho!

2010-04-19 @ 07:15:29
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0