bortfall...

Fy vad jag har slarvat den senaste tiden, jag som brukar blogga så mycket.
Det finns flera anledningar:
Tidsbrist
Ork
men framförallt; Inspiration.

Det är inte så att det inte händer något i mitt liv, för TRO mig.. DET gör det.
Det handlar mer om att känslan för att blogga, skriva och formulera mig liksom inte funnits här. Jag har inte känt något driv ALLS.

En liten uppdatering kan jag ju alltid komma med.
INGEN har undgått att våren är här, och med våren kommer snöfria och isfria gångbanor och stigar vilket i SIN tur gör att mina powerwalks ÄNTLIGEN kan genomföras igen.
HELT galet UNDERBART. Kände redan efter första rundan att det blev ett gift.
Nu har jag nästan gått varje dag som det inte regnat. Sagolikt....!!!
Det är ett underbart komplement till min gymträning och övriga jympapass.

Work.. ja... som vanligt. ÄLSKAR mitt arbete och trivs sjukt bra. Det är en händelserik period nu och mycket saker att hålla koll på och uträtta. Och jag bara stortrivs.
Lika tacksam varje dag jag får gå upp och veta att jag ska till kontoret, en del av min livstil!!

Dotra skadade fingret i veckan, och igår spenderades det 3 timmar på ortopedakuten. Var inte säker på att inget var brutet eftersom hon fortfarande hade ont, det var ytterst svullet och blått och hon kunde inte röra det.
Domen blev: KRAFTIG stukning. Ordination: Tvillingförband och vila in minst 1 vecka till, och INGEN handboll.
Suck, spott och frääääs.. det är ju CUP juh... GAH.
Men men... hon kunde husera med en av lagkamraterna som även hon skadat samma finger, fast lite värre...




Vad gäller mig själv... och mina relationer....
så säger jag....
INGA KOMMENTARER.
Det är för rörigt för det.... vänskap, kärlek och familjära...
Jag kan bara hoppas att jag hittar rätt inom kort, på den här snåriga JÄVLA stigen....









Dock kan jag berätta att jag och Fader rensat ut ur FarMOders gamla hus (låååååång historia).
Det slutade med en äkta Bjärton, pingviner, bra att ha saker, minnen och en överenskommelse om att återvända igen.
För JISSES vad gamla människor har SPARAT på saker. Jag tror inte att jag överdriver om jag säger att människan inte har slängt mer än matrester och rena sopor de senaste 50 åren. Hittade ALLT möjligt... i MÄNGDER... ÖVERALLT... ett exempel är uppläggningsfat. Hittade säkert ett par hundra stycken... och FYRA/FEM stycken mandelkvarnar, samtliga kompletta....




En av de saker som jag valde att ta rätt på var dessa bakformar, i metall. Sjukt roliga.....
Nu ska jag bara fundera på vad man kan baka i dom...
Tyvärr har jag inte ärvt hennes STORA intresse i att baka. Hon är/var en ÄKTA bakfarmor... bakade JÄMT. Kom man dit, BARA på en slät kopp kaffe så stod det ändå alltid MINST 7 sorters kakor på bordet, plus bullar... och nåde den som tog en kaka innan bullen....!



Nåja.. kanske inte ett av mina mest roliga inlägg...
men det kan det ju inte vara heller...
det jag skriver kommer från hjärtat och jag försöker skriva utan att tänka.

Take care of your loved ones....

TMD

Kommentarer
Postat av: MrsBloodyKisses

Men vet du! Förutom att baka i dom kan man ha värmeljus idom, skitsött, eller hänga dom i julgranen)(kanske inte aktuellt just nu, men,men)!

2010-04-12 @ 10:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0