Dödsdomen...

Jahopp..... så kom den till slut... dödsdomen...
För mitt ena bildäck.... (på bilen)

Bilen fick ett lite annorlunda sätt att rulla för en tid sen. Ratten började vibrera, och visst e det kul när vissa saker vibrerar men INTE när det kommer till ratten på bilen!!!
Orkade helt sonika inte ta tag i det för stunden så jag lät det vara.. kollade faktiskt luften och om däcken verkligen satt fast på egen hand, men inte något av dessa saker var det fel på.

Nämnde detta skakeri för en vän som direkt erbjöd sin kunskap och tid. 
Visade sig idag, när vi skulle testa att göra en ombalansering (in case of att nån av balansmojängerna trillat av), att ena däcket har en stor reva och är nästan helt utslitet... kan explodera när som helst... dödsdömt alltså.
Kommentaren var:
- Men lilla vän, så här kan vi inte ha det. Det e ju farligt....

Så nu ska det jagas nya däck. Det dumma är att mina fina vinterdäck har booooring dubbar och FÅR alltså inte sättas (monteras, MONTERAS) på, ännu....
Men det kan komma att lösa sig ändå... däck kan letas fram, pratades det om, och jag får hjälp med byte och balansering. Bidde även lovad att det skulle tas en titt på bromsarna också... får veta mer imorgon....
Skönt att ha kontakter så det inte blir FÖR dyrt... om ens det... :-P

Nu hoppas jag bara att däcket håller för de turer som sker innan däcken kan bytas...

För övrigt har kvällen avverkats med hjälp av MEGASUPERTRÅKIGT pannkaksstek till Dotras stora glädje....
Gick min powerrunda för första gången på länge.. MYCKET välbehövligt... (trippelsuck).
Har chattat med världens bästa bibliotekarie... och avhandlat mycket intressanta saker... ja oj oj oj...  Tack för du finns.. och för att du låter mig härja...



But still...





Kommentarer
Postat av: exet

Cykel då...

2009-09-14 @ 22:34:58
Postat av: The librarian

Det vet du väl lilla vän, att det alltid är ett nöje att hjälpa dig med bilen!

2009-09-15 @ 08:08:08
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0