På gränsen.....

Min dotter kan inte ha det lätt.
Hennes ålder innebär väldigt mycket att leva på gränsen mellan att vara barn och tonåring.
Ena stunden lockar gosedjuren och söta saker, och i nästa så ska det vara kläder från Gina Tricot och cool musik och prat om mode.
Shoppade en ny jacka igår. Och ni måntro att madame var nöjd när det var dags för skolan idag. Det blev nämligen inte nån BARNjacka utan en riktig parkas utan massa tryck och annat tjafs. En röd tjock mysig parkas.
Så idag är det tonåringen som är framme.

Men det är ju egentligen inte bara hon som har det lite svårt med växlingarna.
Tänk på mig... hur ska jag veta hur jag ska tackla henne....?
Ena stunden kan kläderna jag kommer hem med vara supersnygga, men är det tonårsdag kan kommentaren lika gärna bli "Amen mamma... en sån barnslig tröja" och så  går hon och rotar i MIN garderob. Ena stunden är det kramar och mys som gäller och i nästa är det megahög musik i sitt rum med stängd dörr som gäller om hon är ledsen eller sur.
Suck...! 

Det hjälper ju inte ens att låta henne shoppa själv, för är det en tonårsdag så blir ju de inhandlade kläderna bara liggandes om hon får en barndag....
Hmmm... det blir alltså TVÅ garderober...
HUGA.... det kommer att bli dyrt det här.... 




Kommentarer
Postat av: Jessica

Hahaha! Känner igen det där, fast det gäller ju grabben än så länge... Inge idé att köpa kläder till honom längre. Antingen får han handla själv eller så får vi gå tillsammans. Det enda jag fortfarande kan köpa är väl helt vanliga, enfärgade t-shirts. Men undrar hur länge man får göra det??? Sedan byter de ju "stil" varje vecka! Ena veckan PJ, andra veckan är det töntigt... Suck! Bäst att hålla sig undan! ;)

2009-11-17 @ 10:47:53
URL: http://kissleberg.blogspot.com
Postat av: The Librarian

Fniss... Har ett helt suveränt boktips!! Ja, vad trodde ni?? Jag ger ju aldrig ut några boktips på jobbet eftersom vi inte är den typen av bibliotek, så jag passar på här :-) Den passande titeln är : Konsten att överleva en tonåring http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=915343188X

2009-11-17 @ 18:21:39
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/
Postat av: Eva

Oj oj. Det där känner jag igen.

Bodil vill bara ha Coola kläder i födelsedagspresent och julklapp. BR katalogen fnös hon åt. Ahemh mammma....

2009-11-17 @ 22:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0