vad hände....?

Jisses... vad hände...?
Dagen bara TOKförsvann!!!

När jag tränat klart och skulle köra hem så var lilla bilen tokdöd... inte ett ljud... Tydligt tecken på att det var batteriet som det handlade om.
Orkade bara inte ta tag i det då, hade ingen att ringa eller så, så jag gick hem och fortsatte det jag skulle idag, för det fungerade lika bra med bussen....
Sen ner på stan och mötte upp Belizzen med vän och deras småttingar. Fikade (på ett fik som slutade vara fik förra måndagen, känn på den) och tjötade.. mysigt.. undra hur det gick med all majs sonen fick i sig...??

Fixade med lite annat på stan, tog ett tag ;-). Sen handlades det inför examensfikat imorgon.
Hem och sortera tvätt och ner i tvättstugan.
Laga mat under tiden, käkade.
Sen fick jag hjälp ut till bilen för att mäta batteriet, och sen vidare ut för att köpa ett nytt.
Tillbaka till bilen och kunde på plats konstatera att det gamla sitter fastetsat i bilen.. Trots idogt arbetande med diverse verktyg satt skruven där den satt.. Inte lätt att få loss en skruv som e rund i toppen... Jagade startkablar men utan framgång.. PUST!!! Konstaterade att bilen få står kvar under natten och leta fram kablar imorgon. Klockan var så sent. Så jag fick hjälp hem igen.

Ner i tvättstugan, in och fick in Dotra i duschen samtidigt som jag satte igång med att skruva ihop mitt nya balkongbord (som jag äntligen fick med mig hem).
Mitt i allt detta ramlar en ängel ner från himlen och undrar hur allt går!.... och erbjuder sin hjälp. Tycker inte att det är nån bra idé att bilen står där den står. Jag accepterade (se LittleLibrarian, jag kan osså...) och vi for iväg. Ängeln fixade kablar från den lokala tappen, charmade till sig dom som ett lån... snyggt (varför e jag inte förvånad....;-))!!! Ut till bilen och den startade SÅÅÅ fint med lite hjälp... TUSEN TUSEN TACK igen... du e för go!!
Det var läge att köra en runda, för att ens kunna hoppas på att batteriet laddas lite så den startar imorgon. Måste ju få det bytt.
Så nu är jag hemma igen.... fick just klart bordet... och ska ner till tvättstugan för att hämta tvätten.
Skulle gjort en paj men efter ett öga på receptet insåg jag att det skulle göra att min säng skulle få vänta på mig tills klockan 1 i natt och det kan jag inte låta den göra... såklart!!
Så den gör jag och Dotra ihop imorgon under dagen istället. Yummie!!
Det får helt enkelt räcka med Jordgubbstårta efter avslutningen.

PUST säger jag bara.. sicken hektiskt eftermiddag... och dag...
Ja just det... Goa Lena kom med ett gäng fotbollsdojjer till Dotra, som hon får låna under Cupen.. Tack söta du..  det bidde de röda.. satt som en smäck!!!
Och Exet (inte mitt) har blivit övertalad in i gymmet hon med... och kommer, and I quote "bli lika snygg som dig" end quote. Du e SÅ välkommen.. och lika snygg som jag e du redan... nu ska vi bara finslipa lite!!

Tack mina söta goa vänner.. vad ja e gla jag har er!!
Hur har ni haft det??

Kommentarer
Postat av: exet

Sicken da du haft. Hade ni fika med er till fiket som var stängt. Hur länge ska du kalla mej exet, inte ditt alltså?

2009-06-11 @ 22:35:44
Postat av: The librarian

Det var visst fler än jag som blev förvandlade till speedad hamster i går... Och ändå hann du säga till mig att andas :-) . Jag slocknade totalt vid tiotiden - DET händer inte ofta! Visst är det skönt med änglar!!

2009-06-12 @ 08:16:42
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Jag kommer ;) Vad du är duktig och grejar...

2009-06-12 @ 08:17:48
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0