Produktiv...

Söndag ska vara vilodag. Inte hos mig idag...
Vaknade runt halv 10 och visste att jag skulle få en tid ensam då Dotra inte behagar vakna INNAN 10....
Fick något tokryck och började häva ut allt ur mina garderober, samtidigt som jag insöp morgonkaffet.
Jag rensade bort kläder som jag aldrig kommer att ta på mig igen, fann kläder som måste sys in (WOHO, fler vuxenpoäng), fann toppar som jag definitivt vill använda igen, sorterade bort vinterkläder och tog fram de få sommarplagg som jag kan ha sen tidigare år.
Dotra fick lite kläder, ett par toppar som sitter ok på henne...
Väckte henne efter 10 nån gång varpå hon stirrade på mig och undrade vad i hela friden jag höll på med då hon möttes av ett hav av kläder på golvet i hallen....

Efter vi fått i oss lite att äta, drog vi ner på stan och monterade ner och körde hem ett jättestor bokhylla!! Kan tillägga att jag svettades en del efter att ha burit upp alla delarna 3 trappor upp OCH monterat ihop skapelsen i Dotras rum. Pyssel kan man säga. Hon bidde mycket nöjd och spenderade en stor del av dagen med att inreda denna skapelse. Det blev riktigt bra måste jag säga..
Den gamla bokhyllan åkte ner i källaren... (tack för det ;))
Bytte tyg på 2 anslagstavlor till Dotras rum också. Dammsög sedan hela lägenheten OCH balkongen.

Tvättstugedags på eftermiddagen (springa upp och ner, upp och ner flera gånger.. suck), läsning på balkongen.
Fixa käk....
Ut och powerwalka i 50 min... och bli nästintill ihjälskrämd av JK som kom från INGENSTANS när jag återvände hem... Går som bekant i min egna värld och med Mp3 i öronen, så jag varken ser eller hör något. Det hade hon kul åt alla fall, skönt att glädja någon :-)
Fick även chansen att hjälpa en person som har det lite trubbelt. På mitt egna sätt, och säkert inte helt smart. Men vad gör man inte för att visa att man finns och jag tänker ta chansen att hjälpa till när det går. Hoppas det betyder något.

Klockan är sent, jag har plockat in all tvätt på sin plats och softar lite innan sängdags....

Tjing och natti!

Idag.. saknar jag en famn... en kram, närhet....

Kommentarer
Postat av: The Librarian

Jösses...

2009-06-29 @ 20:00:55
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/
Postat av: Bella

Håller med bokmalen... Jösses!!! ;-)

2009-06-30 @ 11:53:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bellizzen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0