ÄNTLIGEN!!!

Men men men...
Vad hände....??!!
Jag har gjort något som är så långt ifrån mitt gamla jag så ni kan inte ana...

Jag har blivit med BIL!!
Min alldeles egna, lilla bil... och den är verkligen MIN!!

Liten, lite söt, BILLIG, och framförallt körbar!!!

Fick tokryck på jobbet idag... kände mig som världens sämsta mamma som inte ens kan få sin dotter till träningen, som är tvungna att sitta hemma då vädret e underbart för att vi inte kan komma nånstans. Som inte kan göra något utan att förlita sig på andra... fick lite panik över sommaren... och sen bestämde jag mig.. NU FÅR DET VARA NOG...
Så letandet började... och jag fann den.. i rätt prisklass (efter prutning) och tillgänglig direkt.... och sa till mig själv... "fundera nu inte så jäkla mycket.." ni som känner mig vet att jag har en tendens att fundera och vrida och vända på saker och ting... och VELA...

Efter mycket om och men kom jag mig upp med Dotra och fick se och testa.. och visst var den ok... inte världens snyggaste, snabbaste eller nyaste... men den går framåt... e fin invändigt och har inte gått så långt..... så nu e den min!!!
Och står på MIN parkering!!!

Snacka frihetskänsla jag har nu eller... lättnad... jag och Dotra satt och log i kapp hela vägen hem... "Du ser så himla glad ut mamma" sa hon... Jisses vad det värmde...
Jag har gjort något tokspontant... gjort något för MIG, för min dotter... JAG hittade, JAG förhandlade, JAG tog beslutet... visst fick jag hjälp med lite tekniska saker och tips på saker att hålla koll på, men det var till slut JAG som stod där...

Så ni långväga vänner, Bellizzen, Kollegan, MrsBloodyKisses och LittleLibrarian (sommarboendet) bl.a... Jag ber om ursäkt för att jag nu har förstört era möjigheter att själva ha koll på när jag kommer....hahaha....
För nu kan jag köra SJÄLV.... så nu kommer jag säkert hälsa på oftare....hahaha

Behöver jag tala om att jag är GLAD!!
LYCKLIG... för första gången på MYCKET länge!!!!!

Imorgon ska den tvättas... och poleras.. och sen en åktur med Dotra såklart!!

JIPPIE!!!



På önskelistan står nu:
Nya fräcka hjulsidor
Mobilhållare inkl mobilladdare
Svärta till kofångaren
Första Hjälpen kudde

JAG TOKLER!
min alldeles EGNA lilla bil


Kommentarer
Postat av: Z

Kan vara det underbaraste inlägget du skrivit på din blogg som jag läst! Äkta glädje - Underbart!!

Grattis till nytt jobb och ny (!) bil .. Det är du verkligen värd i flera aspekter..



Things are looking up in the world of FrkU :-)



p.s. påminn mig att skriva ner nummerplåten så jag vet vad jag ska vara rädd för på vägarna.. :-P



Kram

2009-06-02 @ 00:58:44
Postat av: Jessica

GRATTIS!!!! Så roligt för dig/er! Kanske bäst att man håller sig undan på vägarna nu då? Wrooommm... ;)

2009-06-02 @ 05:44:04
Postat av: The librarian

Hjääälp... :-) nej då! Grattis till nytillskottet!! Kul! Det är rätt. Länge leve spontaniteten och glädjen! Välkommen!!

2009-06-02 @ 07:32:52
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/
Postat av: MrsBloodyKisses

Jippie! Grattis!!! Välkommen!!!!!!!!!!!!!

2009-06-02 @ 15:31:23
URL: http://spaces.live.com/MrsBloodyKisses
Postat av: Bella

Wow!!! Det händer grejjer under min bloggfrånvaro ser jag. Grattis Grattis till superpärlan. Fan va gott!!! Härligt jobbat! Visst måste man bara älska "nya" Frk U???

Kommer sakna sällskapet till friskis bara ;-)

2009-06-03 @ 11:03:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bellizzen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0