and its done....

Avslutning...
fjärde klass....
nånstans mellan att vilja vara barn och tonåring....
Alla tjejer uppklädda... och pojkarna vattenkammade....

Då det regnade så fick vi vara i klassrummet, där barnen radade upp sig längst fram.
Alla hade diktat ihop något på egen hand sm de framförde. 2 och 2 eller 3 och 3, de sjöng, "rappade" och berättade dikter.
Dock var min dotter den enda som helt själv gick fram och läste en jättefin egenskriven dikt inför hela klassen och alla släktningar. Högt och tydligt!!! Så här gick den:
Jag vill skrika ut
vintern är slut
Jag vill plocka bär
nu när sommaren är här
Solen går aldrig ner
den lyser bara mer och mer




Nästa moment of pride skedde när rektorn kom på besök. Ville önska alla en glad sommar plus en sak till. Hon ropade upp Nathalie inför hela klassen och tackade henne för ett jättebra jobb i elevrådet under året, och för insatsen under den 6-kamp som de haft i skolan. Hon överräckte även en liten present.
Gissa om mamma växte ett par centimeter!!!

Hemåt i ösregnet för att fixa till tårtan. Och här är resultatet...



En fråga bara... vi är 3 stycken... vem ska äta upp resten av denna skapelse.. suck!!

Nu ska vi se vad som sker resten av dagen... regnet öser ner...


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Vilken grym tårta.. hemmagjord????



Nja det händer en held el.. Men på Söndag blir det riktigt lugnt och skönt...

2009-06-12 @ 10:16:02
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Yrvädret

Imponerande hur du lyckades med tårtan! Ser kanongod ut!

Ge N en grattis kram från mig! Roligt att hon är så duktig!!!

2009-06-12 @ 10:39:47
Postat av: The Librarian

Med en sådan mamma - vad kan gå fel!?! Tårtan ser underbar ut, men står tyvärr över denna gång... Krraaaaaam

2009-06-12 @ 12:09:34
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej!



Jag får väl ställa upp. När ska jag komma. Vi kanske ska gå ut ikväll jag och Malin ska du med.

Kram /Lena

2009-06-12 @ 13:30:26
Postat av: Andreas "Kryckan"Hansson

Jaså du och du bjuder inte ;) Du är händig du i like...

2009-06-12 @ 19:21:25
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Bella

Åh...jag ser ju vad jag har missat helt enkelt. Förlåt...

Duktig tjej du har, det är ju nästan så man blir stolt själv och då är hon ju inte min unge :-D

2009-06-12 @ 19:25:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bellizzen
Postat av: Andreas "Kryckan"Hansson

Denna tågresa var svettig as hell.. Vi satt som 2 klister lappar mot stolen.. han sov nästan hela resan så det var inga problem jag satt och vifta med en tidning så han skulle bli svalare.. Till slut så gjorde han stopptecken med handen i sömnen.. ha ha

2009-06-22 @ 08:49:03
URL: http://kryckansblogg.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0