Nytt uttryck....

Jahopp... nu e det dags att lära sig...
Dotra har nytt uttryck.... som kommer från skolan och har använts frekvent... men det låter så himla kul...

Ett exempel.... Hon bläddrade mellan TV:ns kanaler och hamnade på reklamen för SodaStream där lillkillen i reklamen anser att pappan är superhjälte, syrran är spion och mamma kan trolla... Just när han säger att min mamma kan trolla utbrister hon med ordet...
- OFTA! (ibland läggs även uttrycket a'men till också.....)

ASGARV!!!
Så nu vet ni... ordet OFTA ska man säga....
Hon använder det en hel del när det handlar om saker hon inte tror på, inte vill göra eller inte håller med om....
Vi vuxna måste ju hänga med....

Men jag tog upp detta fenomen kvällen jag var hos Yrvädret med familj och vi kom fram till att vi minsann inte ska vara sämre så vi måste ju ha ett eget uttryck att ta till. Yrvädrets sambo kom fram till att: INSIKT, var passande....

Så nu ska jag kontrra med det nästa gång... blev så ställd nu på morgonen när hon sa det... Hon har varit hemma i endast 40 minuter och jag har knappt druckit upp mitt kaffe....

Så INSIKT..... för att jag inte hann med...

Kramis!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ordet OFTA - används ofta! ;)

Här har det körts med det ordet i säkert ett år, även Angelica. Sedan finns ju alltid typ, men, lol osv. Jag sa plötsligt bara "peace" till Jimmy igår - så tyst han blev! Hahaha... Tror jag skall säga det OFTA! ;)

2009-07-20 @ 12:20:33
URL: http://kissleberg.blogspot.com
Postat av: Bella

Här används -Ah, men Åååå

Ofta har vi redan klarat av men jag tror det är på ingående snart igen ;-)



b:s Ja med...planeras i denna stund men vi är fler aktörer så det kan bli lite lammkött ;-)

2009-07-20 @ 13:05:38
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bellizzen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0