Hurra!!

Min kära Dotra kommer att bli mycket glad på sin mamma idag...!!

Jag har löst en sak som jag bråkat med lääänge och till slut tappade lusten att fixa!!
Men så igår tänkte att det var då själva f'n att jag inte kan lösa det.

Det handlar om hennes lilla bärbara som har ett trådlöst nätverkskort som jag inte får att fungera. Ett tag försvann det helt.
Men så igår fick jag igång det så långt att den slutade be om referenser från Windows. Sökte info om detta problem via den andra burken och hittade ett forum där svaret låg.
MEN, den fick inte rätt IP-adress... SUCK!!
Tröttnade till slut...

MEN så imorse kom jag på.... jag har ju ett nätverkskort till, ett löst, som ligger och skräpar... som är till för bärbara.... Om det går att sätt in det i hennes burk borde ju det fungera.
Mycket rikigt, det fanns ett hål i burken för det... MEN, installationsskivan går inte att köra, burken e så gammal att det inte finns cd-rom på den (suck!!!).
Så i med nätverkskabeln och ut på tillverkarens sida för att leta upp drivrutinen. Som jag hittade... MEN som packad .rar-fil!!!... och datorn har inte WinRar för att kunna packa upp. WinRar kostar om du inte kan ladda ner det nånstans. Men efter lite sökning hittade jag ett annat program som rekommenderades och som var gratis.
Så in på den sajten och tanka ner och installera... HURRA, då gick det..
Packade upp filen och installerade nätverkskortet...

OCH DET FUNGERADE DIREKT!!!
Ur med nätverkskabeln och anslut med det trådlösa....!!!

HURRA!!
OCH det fungerade även att ha burken på Dotras skrivbord på hennes rum!!
Hon kommer att bli SÅ glad... och jag är SÅ nöjd för att jag lyckades fixa det!!

I AM GOOOOOD!!!

Kommentarer
Postat av: Bella

Fasen vad duktig du är!!! Det gäller att inte ge sig, bara ladda om :-D

Grattis till "semestern"

Jag skall ut och trsaka en stund tänkte jag. Släpar med mig Viggosen i barnvagn. Hoppas på fortsatt uppehåll under tiden :-)

2009-07-06 @ 11:19:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bellizzen
Postat av: exet

Värsta hackern ju. Jag är imponerad fast jag fatta bara en tiondel av vad du skrev. Och då låssas jag:)))))

2009-07-06 @ 12:06:18
Postat av: The Librarian

Med din envishet, eller vi kan säga ihärdighet, så var det väl inget tvivel om att det skulle gå vägen :-)

2009-07-06 @ 15:37:06
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0