Summa summarum... (lååångt inlägg)

Summa från helgen:
Blåslagen arm, blåslaget ben, knivskurna fingrar, avbrutna naglar, blåtira och stel nacke samt rispad armbåge....
DET är summeringen av festen hos Belizzen....
Men lugn.. jag stod ENDAST för blåslagen arm samt ben och rispad/blåslagen armbåge...

MEN så kul vi hade... helt sjukt....

Vi inledde lite lugnt för att sedan konstatera att nu får det hända något, vilket slutade med att alla befann sig i poolen. Jag hade vid ett svagt ögonblick  beslutat mig för att inte doppa håret eller ansiktet.. men tog väl 5 minuter att rasera det beslutet. Det blir så när Belizzens kära make helt andra planer.
Kan ju också konstatera att vinet vi drack vi poolkanten säkert inte bestod av ENDAST vin efter ett tag :-S... och då menar jag INTE att den utspätts med mer alkohol utan snarare skvättande POOLvatten....
   
Vi surfade, eller ja, FÖRSÖKTE, på en SNÖleksak med varierade resultat.
Snöleksaken var tydligen något som kidsen brukar sitt på knä på. tar sig upp UTAN att hålla i kanten. Självklart måste ju sånt kunna göras av mig, eller hur....
Försökte och försökte men det gick inte så bra, fick liksom inte till det. GAAAH!! Då blev jag än mer målmedveten men bestämde att mat och lite mer dricka behövdes.

Grillen drogs igång och maten plockades fram... Belizzen lyckades skära sig och inte tomaterna... suck...


Men maten kom fram till slut... Yummie..... tills vi  satte oss ner... DÅ kom det mygg...
Ingen fattade vad som hände, för inte hade det synts en mygg de föregående 4 veckorna... Så vad som väckte dom nu är det ingen som vet.
Så vi gick in.
Mumsade och åt...
Tills badsuget kom fram igen....

Vi kom oss ut och myggen var faktiskt borta.
Ner i poolen, nu var väl klockan kring 2 gissar jag...
Och NU LYCKADES jag... att komma upp, på knä... UTAN kant och UTAN hjälp.... fick snarare hjälp NER igen av en frustrerad Belizzen make, som INTE lyckades... alls...
Jösses vad jag skrattade.....
Jag hoppade upp gång efter gång.. och han blev mer och mer frustrerad... hahaha.....!!
Han fick ge upp till slut ändå... Och inte vet jag om det var den här frustrationen som gjorde att fallet kom... eller ja, snubblandet som ledde till fallet som ledde till blåtiran..... Stackare... och han ska till jobbet imorgon....

Kom i säng och slocknade som ett ljus vid kvart i 4....
Efter att ha druckit vin, öl, alkoläsk, whiskey och körsbärslikör... Som var KANONgod och hemmagjord... TACK!!

Vaknade vid 10... utan att känna mig på något sätt dålig... helt fantastiskt!!!

Dagen erbjöd sol så vi drog ner till båtarna och Belizzen med make och svåger plockade med ringen... som de åker på efter båten.... ute på havet....
Lät mig övertalas... det var i och för sig inte så svårt... men lite nervis var jag....Såg ju hur Belizzens make for av denna ring och föll i vattnet.... madre mia...
Men var kul det var.... galet... och fort gick det... hoppade gjorde det... var TOKnära att välta en gång men lyckades parera.... PUH!!!
Fick faktiskt åka en gång till då ett av barnen ville åka. Hon är för liten att åka på egen hand så hon fick sitt i mitt knä. Då passade hennes pappa på att se till att doppa oss... drog inte iväg tillräckligt fort så ringen DÖK en bra bit ner i vattnet innan den kom upp för att åka. Jag blev doppad hela jag... Brrr.... men det gick snabbt över.
DAMN så roligt!!
Har inga egna bilder på detta men Belizzen har lovat att sända över sina till mig...

TUSEN tack Belizzen med familj för otroligt kul kväll och dag, och för sängplats!!!
Hoppas att detta blir något återkommande...!!!


Nu är jag hemma och ska iväg till gymmet om ett tag.
Imorgon är det jobb igen...

Kramar till er alla....!!

Kommentarer
Postat av: Fika-Åsa

vilken bra summering av blåtiror och diverse blodbad under kvällen som gick! Nu ser vi fram emot uppföljaren...

2009-08-02 @ 19:27:53
Postat av: Jessica

Låter som du/ni haft en helkväll (och natt)! Så roligt att läsa att du haft så kul - det är du verkligen värd!

Kram

2009-08-02 @ 21:09:53
Postat av: exet

Vingrogg, det var nåt nytt...

2009-08-02 @ 21:15:42
Postat av: Fika-Åsa

du glömde ju skriva om explosionen... ;)

2009-08-02 @ 22:27:23
Postat av: Bellizzen

Ha Ha ha ha!!!

2009-08-03 @ 13:44:27
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bellizzen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0