Snålast!!!!

Visst, de e dåliga tider.. men va fan!!

Sugen på en glass på lunchen och hade tidigare sett att nya matstället  vid busstationen har en MASSA sorter att välja på... MUMS!!!!
Sagt och gjort, gick dit och florerade runt bland alla smaker... för det var en del....
Bestämde mig för 2 kulor som enligt tavlan (efter lite letande) skulle kosta 26 kr för TVÅ kulor...
Biträdet kom och jag säger:
- 2 kulor i bägare, tack.
Sen pekar jag på en av smakerna...
DÅ säger hon:
- Smakerna på den här sidan kostar mer för det är lite exklusivare(??) smaker (mint&choklad bla.)....
- Jaha... säger jag, helt paff... vart går gränsen då??
-Här, säger hon och pekar på en liten plastvägg....
Finns alltså INGEN idikation om dessa exklusivare smakerna på skyltarna eller på disken....
Lite ställd kommer jag mig inte för att säga något mer utan beställer 2 kulor "vanlig" glass.
Hon räcker över bägaren....
och det var det MINSTA jag har sett....!!

Bägaren i sig var MAX 6-7 cm hög och liksom konformad. Botten kanske 3x3 cm och upptill kanske 6x6... Storleken på kulorna... tja.... säg att den fick plats i hennes skopa GOTT och väl.... som en golfboll...
och detta ska de ha 26 kronor för... och då för i deras ögon "vanlig" glass!!!!

HAHAHA!!!
Hoppas att de inte räknar mig som kund i fortsättningen!!!!

Kommentarer
Postat av: Yrvädret

I know! Been there done that! Köpte mjukglass... fick köpa ett förstoringsglas samtidigt! :)

Och Dyyyyrt!

2009-08-20 @ 13:59:24
Postat av: Anonym

Tacka vet jag Laxis! =)

2009-08-20 @ 15:44:07
URL: http://spaces.live.com/MrsBloodyKisses
Postat av: The Librarian

Dumma glassssstaälle!!!

2009-08-20 @ 15:51:36
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/
Postat av: Bellizzen

Håller med MrsBloody kisses.... Laxis, där vet man vad man får :-)

2009-08-21 @ 12:04:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bellizzen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0