Slagna hjältar....

Hemkommen efter läger....
Vilken helg.... idelt bra saker faktiskt. Det är ett underbart gäng tjejer som detta lag har... Allt gick hur smidigt som helst och huvudvärken som jag förväntade mig har uteblivit. Trots allt lyssnade dom för det mesta, trots en del virrpannor och allmän förvirring. Vi fick en kanonhelg på alla sätt.
Solen sken båda dagarna, vilket underlättade promenaderna mellan hallarna och matstället.
Sovandet är väl det enda som jag kan tycka var tufft men det är mest mitt egna fel, sover ju inte hemma heller.
Men säg så här... 19 st, sockerhöga och övertrötta,11-åriga tjejer i samma klassrum, och jag och en av ledarna lyckades faktisk få tyst på dom med endast 4 tillsägelser (inte speciellt hårda) och typ 20 minuter....
KAN kanske bero på att de var utmattade, men ändå....
Jag och ledaren hade i och för sig placerat oss strategiskt... i varsin ände av rummet...

Dagarna har fyllts av träning på offensivt försvar, lite kondition, lek, brännboll i sanden (som Dotras lag gick segrande ur), havsbad, korvgrillning, tidig morgon, promenader, onda knän, onda fötter, onda händer, massa snygga mål, massa snygga kontringar, matcher och annat som hör ett läger till...
Här kommer lite sköna bilder....

Ankomst och första träningen avklarad....


I väntan på träning 2, med riktiga PROFFS.....


Dotras och min sovplats....


Kvällsdopp för vissa....(brrrr.....)


Hela högen som lägrade denna helgen...


Medhjälpande tränare taggad för dag 2...


Inför första matchen och matchen i full gång....
  

En slagen hjälte, 15 minuter efter att hemresan startat.....


Det finns en del sköna bilder till, men dessa kommer att synas på lagets egna hemsida snart, så håll koll där...

Summan efter helgen är... VILKET UNDERBART GÄNG TJEJER LAGET ÄR!!!

Nu sitter jag i soffan och slappar, Dotra ligger sen ett tag tillbaka och sover och jag är nyduschad efter en omgång på gymmet.
Imorgon är det ny vecka som innebär skola, jobb, träningar, båtar, tårta och lite annat....
Veckan lär väl gå lika fort som vanligt antar jag...

Kramis på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0