Livet från den andra sidan...

Det började ganska dystert... Båtturen alltså... Jag menar turen från city ut mot strandpromenaden.
Cisterner och annat nergånget...

Men sen öppnades allt upp.
Det var underligt att få se allt från andra sidan liksom. Hade verkligen INGEN koll på vad det var för öar och kustremsor man såg, allt ser verkligen annorlunda ut från havet....har ingen koll på vilka öar jag passerat...
Men va fint det va. Solen sken och kusten visade sig från sin bästa sida för besöket från U.S of A. Så nu har FrkU snackat english i över 2 timmar. 
Skaldjurslådan var mumma. Drack faktiskt vatten idag.. körde ju.... snyft... men men.

Mycket sympatiska människor, och kvinnan i sällskapet berättade om shoppingturen hon gjort på stan idag. Hade tydligen fått SUPERservice i en av stadens kosmetikabuitker... Shoppade en HEL del och butiksbiträdet var SÅÅÅ hjälpsam... Konstigt... amerikanska, ser välvårdat ut, mycket smycken = PENGAR att spendera....

Dock har jag konstaterat att den dagen jag gör karriär i staterna så får jag komma på ett bra stagename... Mitt nuvarande namn är INTE gångbart för engelskan... ja jösses...
måste klura lite på dettta.... inte heller mitt bloggnamn rakt översatt skulle göra sig.... MissU... eller jo kanske det.... för det gör jag ju också....
Hmmm... tål att funderas på....

Nu väntar snart sängen och kanske lite sömn och sen engelska igen hela dagen imorgon....
Så ni som träffar mig till helgen ... ha lite överseende om jag lagt till med lite amerikansk accent .... det är ju uppenbarligen något som svenska blondiner gör snabbt... kanske borde ta efter det där skrattet också... som Victoria S.....
Eller nä förresten... SLÅ MIG HÅRT om jag lagt till med något sånt.. LOVA....

Natti!!!

Kommentarer
Postat av: Bellizzen

Jag lovar!!! ;-) Nu skall jag sova, efter en dag som den här är jag alldeles matt ;-)

2009-08-26 @ 23:22:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bellizzen
Postat av: Jessica

Hahaha! Lite svengelska alltså! Men du, tona håret för ett par dagar, så minskar risken för den ev blondineffekten i närheten utav en amerikanare?!? Sen kan du lugnt återgå till ditt normala ljushåriga jag. :))

2009-08-27 @ 07:09:54
Postat av: Bellizzen

bs: Mina läppar är nu mer förseglade mer än vanligt ;-)

Men vem VILL vara indragen???



Jepp, röda pjucks hade varit läckert ;-)

2009-08-27 @ 16:57:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bellizzen
Postat av: exet

Inga fom Sweden, vad sägs om det:)))

2009-08-27 @ 19:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0